Základní popis stránky Plná verze této stránky


B E L G I E - België-Belgique - Belgium
V provozu 0 Zrušených 6 Celkem 6
Pořadí Město Vznik Zánik
 1.
ANTWERPEN-ANVERS (Antverpy) I.
7.9.1929  21.9.1931 
 2.
LUIK-LIÈGE (Lutych)
31.7.1930  9.11.1971 
 3.
ANTWERPEN-ANVERS (Antverpy) II.
15.2.1933  30.3.1964 
 4.
LUIK-LIÈGE (Lutych) - SERAING
14.5.1936  31.8.1964 
 5.
BRUSSEL-BRUXELLES (Brusel)
18.4.1939  14.2.1964 
 6.
GENT-GAND (Gent)
24.3.1989  14.6.2009 

   Belgie se bohužel řadí k té evropské zemi, kde v minulosti (v tomto případě nedávné)
byly trolejbusy provozovány, avšak nyní se zde žádný jejich funkční systém nenachází.

   Prvý trolejbusový provoz vzniká ve významném přístavním městě Antverpy
na konci 20. let a po krátké odmlce zde trolejbusy brázdí ulice až do 1. poloviny 60. let. Druhým provozem se stává Lutych, doplněný později meziměstskou tratí do Seraingu,
na které jezdily unikátní třínápravové obousměrné trolejbusy.
Jako poslední v této dekádě zavádí bezkolejnou elektrickou trakci také Brusel.

   Poválečná expanze trolejbusů se Belgii zcela vyhýbá, naopak odklon od tohoto druhu dopravy se projeví již na počátku 60. let, kdy se v jednom roce ruší provozy v Antverpách, Bruselu i z Lutychu do Seraingu. Poslední přeživší síť v Lutychu se likviduje na počátku 70. let. Tím trolejbusy poprvé mizí z celé Belgie.

   Návrat zajistí město Gent, které se rozhodne vybudovat nový provoz, otevřený
koncem 80. let. Bohužel zůstává pouze u jedné trati, která se na konci prvé dekády
nového století uzavírá, čímž opět končí belgická trolejbusová éra.




Autobus gentské městské dopravy zachycený na náměstí Vlasmarkt
rok a tři měsíce po ukončení pravidelné trolejbusové dopravy. Trať trolejbusů sem přicházela z Belfortstraat, jak je vidět ze směrování vrchního vedení,
které v té době ještě nebylo demontováno.
Gent (B)  23.3.2010

Na začátek této stránky
Plná verze této stránky
D o m ů Z P Ě T
Klíčová slova
Poslední aktualizace: 21.1.2015