Základní popis stránky Plná verze této stránky


M A Ď A R S K O - Magyarország - Hungary
V provozu 3 Zrušených 1 Celkem 4
Pořadí Město Vznik Zánik
 1.
BUDAPEST (BUDAPEŠŤ) I.
16.12.1933  21.10.1944 
 2.
BUDAPEST (BUDAPEŠŤ) II.
21.12.1949  -
 3.
SZEGED
29.4.1979  -
 4.
DEBRECEN
2.7.1985  -

   V Maďarsku jezdí trolejbusy ve třech městech, v Budapešti je jejich provoz již druhý v pořadí. Prvý se otevírá na počátku 30. let v Budě (část města na pravém břehu Dunaje),
zaniká na sklonku II. světové války. Druhý provoz v hlavním městě se zřizuje na konci 40. let,
avšak v Pešti. Doposud trolejbusy jezdí jen v této levobřežní části města. Jinak se trolejbusový boom na přelomu 40. a 50. let Maďarsku vyhýbá. V 60. letech se dokonce připravuje zrušení budapešťské sítě, naštestí však příchozí ropná krize, v 1. polovině 70. let, tento záměr hatí.
Pro značné zvýšení ceny paliv, uchylují se k zavedení trolejbusů města Szeged a Debrecen. Dnes jsou maďarské trolejbusy v dobré kondici, ve všech provozech se dbá na údržbu
i obměňování vozidel a trakční sítě. Některé nové trolejbusy (jejich elektrovýzbroje)
pocházejí z plzeňského závodu ŠKODA.


Odkaz na snímek na railfaneurope.net.
Historický trolejbus sovětské výroby - ZIU-5 vyfocený ve vozovně Pongrácz.
Tyto vozy a jejich nástupci řady ZIU-9 na dlouhá léta patřily k obrazu Budapešti.
Budapešť (HU)  Foto: Adam Toth

Na začátek této stránky
Plná verze této stránky
D o m ů Z P Ě T
Klíčová slova
Poslední aktualizace: 24.1.2015