Základní popis stránky | Plná verze této stránky |
P R A H A II. | Česká republika | ||||
Pořadí | Vznik | Zánik | Linek | Vozů | Soustava |
18. | 15.10.2017 | - | 1 | 1 | 600V = |
Aktuality |
5.8.2020 | Plán zavedení trolejbusů na Letiště nemusí procházet procesem EIA | ||||
Výrazně snažší a rychlejší by mohla být cesta od záměru k realizaci náhrady autobusů na lince 119 na Letiště Ruzyně parciálními trolejbusy.
Magistrát hlavního města Prahy po interním řízení rozhodl, že projekt stavby trolejbusové trati nemusí projít náročným procesem posouzení vlivu
na životní prostředí (EIA), jež běžně zabere několik měsíců. I díky tomu by zahájení prací na elektrifikaci mohlo dojít už na počátku roku 2022, hotovo by pak mělo být do konce daného roku. Více informací viz: ZDOPRAVY.cz » článek |
27.7.2020 | První zkušební jízda prvního novodobého trolejbusu v majetku DPP | ||||
Na jaře zakoupený trolejbus ŠKODA 24Tr z Plzně se v pondělí 27.7.2020 vydal na první zkušební jízdu pod pražskou trolejí a vykonal
také Technicko-bezpečnostní zkoušku. Od svého pořízení navíc prošel v hostivařských ústředních dílnách repasí a přelakováním do nátěru dle pražských
autobusů Karosa Renault Citybus. Jelikož ty letos čeká úplné vyřazení z provozu, zůstane nový trolejbus posledním zástupcem tohoto typu karoserie
v hlavním městě, v rámci posloupnosti číslování trolejbusů obdržel č. 9508.
Díky výbavě vozu pomocným naftovým agregátem přijel z Hostivaře na trolejbusovou trať v Libni na Prosecké po vlastní ose. DP plánuje jeho využívání zvláště pro služební účely, zácviky řidičů a podobně, vyloučen však není ani občasný provoz na lince 58 také s cestujícími. Více informací viz: Československý dopravák » článek | ZDOPRAVY.cz » článek | BUSportál » článek |
8.6.2020 | Rada hl. města schválila konverzi čtyř autobusových linek na trolejbusové | ||||
Rada hlavního města Prahy schválila 8.6.2020 záměr na elektrifikaci čtveřice vytížených pražských autobusových linek a jejich převedení
pod trolejbusovou trakci s výhledem realizace
po roce 2023. Stalo se tak v souladu s již přijatou koncepcí o využití alterntaivních paliv v pražské MHD. Projekt naváže na připravovanou "letištní linku" (119) a přivede trolejbusy z oblasti Letiště přes Petřiny, Vypich a Strahov do oblasti Smíchova (linka 191). Z terminálu Knížecí (později z jeho náhrady) bude vycházet obnovená trolejbusová trasa po současné lince 137 přes kopcovitou oblast Malvazinek k Waltrovce. Součástí záměru je i elektrifikace dalších dvou trolejbusových tratí původního provozu - z Karlova náměstí přes Jiráskův most a Arbesova náměstí na Hřebenka a ke Stadionu Strahov (linka 176) a z Bořislavky přes Hanspaulku, Julisku, Dejvice a Bubeneč na Hradčanskou (linka 131). Všechny nové trasy budou obsluhovány parciálními trolejbusy s trakčními bateriemi, neboť trolejové vedení bude vybudováno jen na částech trasy (u linky 137 pak téměř na celé tj. ca. 95%). Vozový park se má rozrůst z 35 vozů (uvažovaných pro linky 119 a 140, jež přijdou k realizaci dříve) o dalších 56 trolejbusů. Pokud se projekt za více než 1mld korun, (u nějž je šance na částečné pokrytí z fondů EU), podaří zrealizovat, bude mít hlavní město Praha již utěšeně velký trolejbusový provoz s výhledem na jeho další rozšiřování. Více informací viz: USNESENÍ RADY HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY Č. 1130 ze 8.6.2020 KONCEPCE VYUŽITÍ ALTERNATIVNÍCH PALIV - ke stažení v .pdf na fóru Pirátské strany Československý dopravák » článek | ZDOPRAVY.cz » článek | BUSportál » článek |
8.5.2020 | První (novodobý) trolejbus v majetku DPP | ||||
Pražský dopravní podnik zakoupil první trolejbus do svého vlastnictví (všechna vozidla dosud testovaná na lince 58 byla buď pronajatá
nebo jen zapůjčená). Stalo se tak ještě před uskutečněním výběrového řízení a následnou dodávkou finálních vozidel pro tuto a letištní linku (zatím č. 119).
Nejde ale o nově vyrobený vůz, Praha odkoupila od Plzeňských městských dopravních podniků postarší trolejbus ŠKODA 24Tr v karoserii Karosa Citybus ev. č. 500, vyrobený roku 2005, v Plzni provozovaný do prosince 2019. Oproti dosud v Praze zkoušeným vozidlům, tento pro pohyb mimo trolejové vedení využívá pomocný naftový agregát. Díky tomu bude "nový" trolejbus používán především ke služebním účelům (zácviky pro řidiče, školení) a není jisté, jestli se objeví i na běžném spoji pro cestující. Kupní smlouvu zainteresované strany podepisují 29.4.2020 a do 10 dnů by DPP měl trolejbus od PMDP převzít. Náklady na pořízení vozu dosáhly částky 238 000,- Kč bez DPH (tedy již jen zlomku původní ceny vozu). Více informací viz: Československý dopravák » článek |
6.4.2020 | Až 112 trolejbusů do roku 2024 | ||||
Radní hlavního města Prahy podnikly 6.4.2020 další významný krok k postupnému návratu trolejbusů do pražských ulic. Schválili totiž:
"Koncepci využití alternativních paliv v podmínkách autobusové dopravy" Dopravního podniku hl. m. Prahy. Jde o dokument zásadního
významu, který by se mohl stát základem pro skutečný start prosazování trolejbusů (a částečné i elektrobusů) v MHD. Pro nejbližší období do roku 2022
má být hotová elektrifikace první novodobé pražské trolejbusové linky č. 58 (dnes 140 Palmovka - Letňany - Čakovice - Miškovice). Zde je nutné rozšířit
trolejovou infrastrukturu (dostavět úsek z Prosecké na Palmovku a zpět po Zenklově třídě)
a adaptovat garáže Klíčov pro deponii většího počtu trolejbusů a možnost jejich nočního dobíjení. Druhým významný počinem má být elektrifikace l. 119 a přivedení trolejbusů na Letiště Ruzyně. Pro tuto velmi zatíženou větev se počítá s pořízením 20-ti velkokapacitních tříčlánkových vozů o délce až 25 metrů. U tohoto záměru se uvažuje s vybudování průběžné trolejbusové tratě od Nádraží Veleslavín (z dnešního autobusového terminálu) po Evropské až ke starému letišti (Terminál 3). Pro odstav vozů se plánuje využití současných autobusových garáží Řepy. První fáze tak pražské MHD přinese dvojici trolejbusových linek. tento základ pak výborně poslouží pro další rozšiřování závislé silniční trakce také do dalších částí města a současně také na bývalé trolejbusové trasy prvního provozu. Do roku 2024 mají autobusy opustit linky 112, 131, 137, 176 a 191. Cestující se tak s moderními trolejbusy setkají nejen při cestách do Zoologické zahrady, ale i na linkách z Bořislavky přes Hanspaulku, Podbabu, Bubeneč na Hradčanskou (131), z Knížecí přes Malvazinky k Waltrovce (137), z Karlova náměstí přes Náměstí Kinských a Hřebenka ke Stadionu Strahov (176). Linka 191 spojuje Knížecí s Letištěm Ruzyně přes Klamovku, Stadion Strahov, Vypich, Petřiny a Divokou Šárku, a právě její elektrifikace umožní další rozvoj trolejbusů na Praze 5. Perspektivními "adepty" na převedení do elektrického módu jsou vytížené autobusové linky tzv. severojižní tangenty (136, 177, 195). V souladu s přijatou koncepcí bude do roku 2024 ve službě Pražanům až 112 trolejbusů, podle smělých plánů by na konci této dekády mohlo být v Praze vozů silniční elektrické trakce (trolejbusů i elektrobusů) čtvrtina až polovina současného autobusového vozového parku. Nezbývá než si přát, aby se tato smělá myšlenka proměnila v činy a hlavní město Praha se zařadilo k dalším 13 městům republiky, kde funguje plnohodnotný moderní trolejbusový provoz. Více informací viz: USNESENÍ RADY HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY Č. 631 ze 6.4.2020 KONCEPCE VYUŽITÍ ALTERNATIVNÍCH PALIV - ke stažení v .pdf na fóru Pirátské strany Československý dopravák » článek |
30.11.2019 | Ukončení provozu trolejbusu 30Tr č. 9506 | ||||
Koncem listopadu 2019 se završuje několikrát prodloužená zapůjčka trolejbusu 30Tr č. 9506.
Následně došlo k jeho přepravě zpět do výrobního závodu ŠKODA Electric v Plzni-Doudlevcích,
kde byl adaptován pro svého budoucího provozovatele. Tím se stal DP Hradec Králové a zde jezdí pod ev. č. 38. Jeho úspěšný a za celou dobu trvání poruchou nestižený provoz v Praze, výrazně přispěl k dobrému náhledu na trolejbusovou trakci jako jednu z možných variant ekologizace pražské MHD do budoucna. |
1.10.2019 | Velkokapacitní parciální trolejbusy na l e t i š t ě a ještě dál | |||||||
|
16.9.2019 | Zkušební a předváděcí provoz trolejbusu EKOVA Electron | |||||||
|
27.3.2019 | Zkušební a předváděcí provoz k l o u b o v é h o trolejbusu ŠKODA 27Tr | |||||||
|
22.3.2019 | Přípravy na předváděcí provoz k l o u b o v é h o trolejbusu v Praze | |||||||
|
1.7.2018 | Zahájení pravidelného provozu trolejbusové dopravy v Praze | |||||||
|
27.5.2018 | Poslední jízdy trolejbusu ACUMARIO | |||||||
|
17.4.2018 | Dodání druhého trolejbusu | |||||||
|
11.4.2018 | Návrat trolejbusů do Prahy potvrzen | |||||||
|
15.10.2017 | SLAVNOSTNÍ ZAHÁJENÍ PROVOZU TROLEJBUSŮ | |||||||
|
10.10.2017 | Pantografická zkouška - první jízda trolejbusu pod trolejí po 45 letech | |||||||
|
Základní informace | |||||
Novodobý pražský trolejbusový provoz - ještě nedávno se to mohlo zdát jen jako přání
na úrovni snů, přesto je to dnes již realitou. Město i DP po dlouhou dobu návrat trolejbusů vylučovaly z různých důvodů. Sílící tlak na ekologizaci provozu, kdy emisní dieselové autobusy hrají v pražské MHD nezastupitelnou úlohu a jejich síť je velmi rozsáhlá, a současná rozbíhající se masivní výroba tzv. parciálních trolejbusů (vozů s pomocným zdrojem energie - trakčními bateriemi) dávají velký impuls k hledání nových řešení MHD pro budoucnost. Tyto faktory vedou dopravní podnik vpravdě k historickému rozhodnutí - reaktivaci zaniklého trolejbusového provozu. V první fázi se objevuje záměr postupné elektrifikace vytížené autobusové linky č. 140 v severovýchodní části města - v oblasti Libně, Proseka a Letňan. Na části její trasy se v létě 2017 (na prudkém stoupání Prosecké ulice mezi zastávkami Kundratka a Kelerka) zbuduje nedlouhá, přesto však významná trolejbusová trať, (totiž první nová v Praze po 50-ti letech). Zkušební (ověřovací) provoz na nové trati a lince spojující Palmovku a Letňany se slavnostně zahajuje v symbolické datum 15.10.2017 (45 let od derniéry původních pražských trolejbusů). Od 1.7.2018 pak startuje pravidelný provoz zajištěný linkou 58. Na ní se postupně objevují vozidla různých výrobců a celá trať je takovým experimentálním polygonem pro ověření životaschopnosti koncepce parciálních trolejbusů v pražských podmínkách. Díky dobrým výsledkům pak vedení města, nejen souhlasí s využitím trolejbusů pro náhradu autobusové linky č. 140 v celé délce tj. Palmovka - Letňany - Čakovice - Miškovice, ale připravuje i další plány na rozšíření angažmá trolejbusů v pražské MHD. Významnou úlohu pro novodobé pražské trolejbusy představuje záměr města ze září 2019 vyřešit jejich prostřednictvím dlouhodobě neuspokojivý stav dopravy cestujících mezi podzemní dráhou na Nádraží Veleslavín a mezinárodním letištěm v Ruzyni. Prodloužení trasy metra A až k jeho terminálům se dnes zdá být už nereálné a výstavba kapacitního železničního spojení z centra města se táhne již desetiletí. Současná obsluha autobusovými linkami s klasickými kloubovými vozy se ocitá dlouhodobě na hraně kapacity, proto se přichází s myšlenkou elektrifikace linky 119 a její obsluha tříčlánkovými parciálními trolejbusy délky až 25 metrů. Projekt počítá s výstavbou trolejového vedení od Nádraží Veleslavín až po Terminál 3 (Staré letiště) a nabíjecí infrastrukturou u Terminálů 1, 2. Deponovací a opravárenské prostory získají trolejbusy v autobusových garážích Řepy, které se mají stát základnou budoucího dalšího rozvoje "elektrifikovaných" autobusových linek v levobřežní části města. Konkrétní podobu vskutku smělého plánu přináší Koncepce využití alternativních paliv v podmínkách autobusové dopravy, vypracovaná dopravním podnikem a schválená radou města v dubnu 2020. Ta se kromě dvou pilotních linek (140 a 119) zmiňuje i o pronikání trolejbusů do oblasti Prahy 5 a 6. Po lince 119 má být elektrifikována druhá "letištní" linka č. 191 vedená přes Petřiny, Vypich, Stadion Strahov a Klamovku na smíchovský uzel Na Knížecí. I z hlediska historického kontextu je pozitivní, že má dojít k návratu trolejbusů na tři trasy původního pražského provozu (1936 - 1972). Zpátky se jejich přítomnosti dočkají velmi sklonově náročné trasy, kde dnes operují autobusové linky č. 131 (Bořislavka - U Matěje - Hradčanská); 137 (Na Knížecí - Malvazinky - U Waltrovky) a 176 (Karlovo náměstí - Nám. Kinských - Hřebenka - Stadion Strahov). Zvláště na lince 137, obsluhující hustě obydlenou oblast nad Smíchovem je natolik silný provoz, že požadovanému ustálenému čs. pravidlu o výhodnosti zavedení trolejbusů tj. min. 70 spojů za den se na této lince vykoná jen za odpolední špičku(!) Vrácení nekolejové elektrické trakce do významné rezidenční čtvrti Hanspaulka je symbolické tím, že právě zde vedla úplně první pražská i československá trolejbusová trať, strahovská větev byla zase jednou z úplně posledních provozovaných, zrušená až v samém závěru existence prvního provozu tj. na podzim 1972. Pokud se někdy podaří železniční rychlodráhu na Letiště skutečně postavit, počítá se s převedením velkokapacitních trolejbusů i na další významné autobusové linky, především na tzv. východní tangentu - l. 136, 177, 195 (při využití bývalé trolejbusové vozovny Michle resp. současných autobusových garážích Vršovice). V plánech pro nejbližší léta je ale i převedení spojení metra C z Holešovic a Zoologické zahrady - linku 112 na velkokapacitní trolejbusy. Úspěšnou realizací záměru na zavedení trolejbusů na Letiště bude otevřena cesta i k dalšímu rozvoji sítě, navyšování počtu vozů a pozice trolejbusů v rámci pražské MHD bude tak do budoucna již plně zajištěná. |
Podrobný popis vývoje událostí | ||||||||
|
|
STÁVAJÍCÍ | |||
Číslo | Trasa | Provoz&Interval | |
Od 20.3.2020 je provoz na lince 58 dočasně přerušen. | |||
58 | PALMOVKA - Kundratka /Z/ - Kelerka /Z/ - Prosecká /Z/ -
Prosek - Nový Prosek /Z/ - Letňanská - LETŇANY |
celotýdně 13-19hod. 60 |
|
Vysvětlivky |
| ||
Poznámky |
| ||
PROJEKTOVANÉ, PŘIPRAVOVANÉ, UVAŽOVANÉ | |||
Současné číslo | Trasa (jen vybrané zastávky) | Provoz&Interval | |
140 | PALMOVKA - Kundratka /Z/ - Kelerka /Z/ - Prosecká /Z/ -
Prosek - Letňanská - LETŇANY - Tupolevova - OC Čakovice - Za Avií - Cukrovar Čakovice - Nádraží Čakovice - ČAKOVICE - Radonická - MIŠKOVICE |
celotýdně 7-9/15/15 |
|
Poznámky |
| ||
119 | NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN - Divoká Šárka - Nová Šárka -
Dědina - K Letišti - Terminál 3 - U Hangáru - LETIŠTĚ |
celotýdně 3-4/7,5/7,5 |
|
Vysvětlivky |
| ||
Poznámky |
| ||
131 | BOŘISLAVKA - Hanspaulka - Dyrinka -
U Matěje - Juliska - Zelená - Nemocnice Bubeneč - Sibiřské náměstí - HRADČANSKÁ |
celotýdně 6-7/10/12 |
|
Poznámky |
| ||
191 | NA KNÍŽECÍ - Klamovka - Podbělohorská -
Stadion Strahov - Televizní věž - U Landronky - Vypich - Větrník - Petřiny - Libocká - Divoká Šárka - Nová Šárka - Dědina - K Letišti - Terminál 3 - U Hangáru - LETIŠTĚ |
celotýdně 6-7/10/12 |
|
Poznámky |
| ||
137 | NA KNÍŽECÍ - Santoška - Václavka -
Malvazinky - Farkáň - U WALTROVKY |
celotýdně 4-6/5-8/7-8 |
|
Poznámky |
| ||
176 | KARLOVO NÁMĚSTÍ - Jiráskovo náměstí -
Švandovo divadlo - Holečkova - Hřebenka - STADION STRAHOV |
celotýdně 7,5/10/15 |
|
Poznámky |
| ||
112 | NÁDRAŽÍ HOLEŠOVICE - Pelc Tyrolka - Trojská -
Čechova škola - ZOOLOGICKÁ ZAHRADA - Botanická zahrada Troja - PODHOŘÍ |
celotýdně 7,5/7,5/2-5 |
|
Poznámky |
| ||
MOŽNÁ ROZŠÍŘENÍ | |||
Současné číslo | Trasa (jen vybrané zastávky) | Provoz&Interval | |
136 |
SÍDLIŠTĚ ČAKOVICE - Cukrovar Čakovice - Za Avií - OC Čakovice - Tupolevova - Letňany - Nový Prosek /Z/ - Prosek - Nad Jetelkou - Vysočany - Nádraží Libeň - Novovysočanská - Krejcárek - Ohrada - Rokycanova - Olšanské náměstí - Flora - Orionka - Vlašimská - Bělocerkevská - Bohdalec - Spořilov - Chodovec - Litochlebské náměstí - Chodov - Ke Kateřinkám - Háje - JIŽNÍ MĚSTO |
celotýdně 5-8/10/15 |
|
Poznámky |
| ||
177 |
POLIKLINKA MAZURSKÁ - Krakov - Odra - Podhajská pole - Písečná - Kobylisy - Střelničná - Ládví - Třebenická - Střížkov - Prosek - Nad Jetelkou - Vysočany - Nádraží Libeň - Spojovací - Sídliště Malešice - Limuzská - Skalka - Zahradní město - OC Hostivař - Na Košíku - Donovalská - Litochlebské náměstí - Opatov - U Dálnice - Volha - CHODOV |
celotýdně 7,5/10/15 |
|
Poznámky |
| ||
195 | KRAUSOVA - AVIA LETŇANY - Staré Letňany - Boletická -
Letňany - Nový Prosek /Z/ - Prosek - Nad Jetelkou - Vysočany - Nádraží Libeň - Spojovací - Sídliště Malešice - Limuzská - Skalka - Zahradní město - Hlohová - JESENICKÁ |
celotýdně 7,5/15/15 |
|
Poznámky |
| ||
123 | (NA KNÍŽECÍ - Anděl ) - KLAMOVKA -
Schodová - Cibulka - Naskové - ŠMUKÝŘKA |
celotýdně 10/15/15 |
|
Poznámky |
|
Vozový park | Provozní | Vyřazené | Celkem | ||
1 | 4 | 5 |
Vozovny | V provozu | Budoucí | Celkem | ||
1 | 2 | 1 |
Vozovna | Vznik | Zánik | |||
KLÍČOV |
2017 | - | |||
ŘEPY |
PLÁNOVANÁ | ||||
VRŠOVICE |
UVAŽOVANÁ |
Všechny provozovny jsou současné autobusové garáže. U Klíčova bylo v době jeho vzniku uvažováno i se zázemím pro trolejbusy
(tehdejšího provozu, zrušeného roku 1972). Pro Řepy to bude trolejbusová premiéra a dopravní závod se stane výchozím bodem
pro rozvoj elektrifikace autobusových linek v oblasti Prahy 5 a 6. Garáže Vršovice jsou původně trolejbusová vozovna,
postavená roku 1955 výhradně pro tento dopravní prostředek, roku 1968 přenechaná autobusům.
V areálu se nachází dodnes funkční měnírna, napájející tramvajovou trať na Vršovické. Tu bude možné opět použít také pro trolejbusy, zejména pro noční dobíjení jejich trakčních baterií. Prozatím se s touto provozovnou počítá také pro deponii elektrobusů. |
PŘÍMÝ LINK na danou stránku | Popis | ÚVOD |
DPP |
Oficiální stránky dopravce
| |
Jízdní řád trolejbusové linky | Přímý link na kompletní jízdní řády linky 58,
které lze stáhnout a vytisknout. |
|
Seznam-Autobusu.cz |
Evidence pražských trolejbusů (zaniklého i současného provozu). | |
K-report - Trolejbusy v Praze |
Diskuzní fórum K-report.net
» část věnovaná pražským trolejbusům. | |
Wikipedia - TBUS v Praze | Článek o trolejbusech v Praze na otevřené encyklopedii Wikipedia. |
|
Stránka pražské elektrické MHD mj. také se seznamem trolejbusového vozového parku. |
||
Trolejbusy v Praze |
Stránky věnující se pražským trolejbusům - historii, současnosti a rozsáhle i možným plánům do budoucna.
| |
TBUS v Praze - TT Prosecká |
Část stránek věnující se výstavbě trolejbusové trati v Prosecké ulici. | |
TBUS v Praze - 1. Zkuš. jízda |
Reportáž z prvních jízd trolejbusu v Praze po 45 letech v rámci pantografické zkoušky nové trati.
| |
TBUS v Praze - Zahájení provozu |
Reportáž ze slavnostního zahájení provozu trolejbusů v Praze, konaného 15.10.2017.
| |
TBUS v Praze -
Jízdy vozu Acumario na lince 58 |
Reportáž z prezentačních jízd trolejbusu Acumario na lince 58 dne 5.11.2017. | |
TBUS v Praze - Schválení
návratu trolejbusů do Prahy |
Přepis tiskové zprávy DPP o záměru plné elektrifikace autobusové linky 140 | |
TBUS v Praze - Druhý trolejbus |
Fotoreportáž nového pražského trolejbusu ŠKODA-SOR 30Tr č. 9506 na prvních jízdách.
| |
Trolejbusy v Praze -
Poslední jízdy vozu Acumario |
Reportáž z víkendových jízd obou trolejbusů
na lince 58. Pro Acumario to bylo poslední provozní nasazení pod pražskými trolejemi. | |
TBUS v Praze -
Kloubový trolejbus |
Informace o zkušebním provozu kloubového trolejbusu na portálu trolejbusyvpraze.net.
| |
TBUS v Praze - Trolejbus EKOVA |
Info o zkušebním provozu trolejbusu ostravské Ekovy na portálu trolejbusyvpraze.net. | |
TBUS v Praze - Trolejbusy
na Letiště schváleny |
Zpráva o schválení radou města Prahy záměru zavedení parciálních trolejbusů na Letiště.
| |
ČsD - Pražské trolejbusy |
Článek odborného časopisu Čs. dopravák věnovaný návratu trolejbusů do Prahy.
| |
ČsD - První jízda |
Článek Československého dopraváku o prvních zkušebních jízdách trolejbusu. | |
ČsD - Zahájení provozu |
Článek Čs. dopraváku věnovaný
slavnostnímu zahájení trolejbusového provozu. | |
ČsD - Škoda 30Tr již v Praze |
Článek Čs. dopraváku přinášející informaci
o dodávce druhého trolejbusu pro rodící se pražský provoz. | |
ČsD - První jízda trolejbusu 30Tr |
Článek Čs. dopraváku o prvních jízdách nového pražského trolejbusu škodovácké provenience.
| |
ČsD - Konec vozu Acumario |
Článek Čs. dopraváku o posledním provozním nasazení trolejbusu Acumario v Praze.
| |
ČsD - Kloubový trolejbus |
Zpráva Čs. dopraváku o přípravách testování kloubového trolejbusu ŠKODA 27Tr v Praze.
| |
ČsD - Kloubový TBUS v Praze |
Zpráva Čs. dopraváku o přivezení plzeňského kloubového trolejbusu do Prahy. | |
ČsD - Trolejbus EKOVA |
Zpráva Čs. dopraváku o blížících se zkouškách trolejbusu Electron 12T od ostravské Ekovy. | |
ČsD - 20 kloubů na letiště |
Zpráva Čs. dopraváku o přípravě pořízení 20 velkokapacitních trolejbusů pro linku na letiště.
| |
ČsD - Přerušení provozu |
Zpráva Čs. dopraváku o dočasném přerušení provozu trolejbusů. | |
ČsD - Až 112 Tbusů pro Prahu |
Zpráva Čs. dopraváku o schválení koncepce ekologizace dopravy pomocí trolejbusů.
| |
ČsD - Trolejbus 24Tr z Plzně |
Zpráva Čs. dopraváku o zakoupení ojetého trolejbusu 24Tr z Plzně pro DPP. | |
ZDopravy - Trolejbus Ekova |
Zpráva magazínu ZDopravy o zápůjčce trolejbusu Electron 12T ostravské Ekovy.
| |
ZDopravy - Trolejbusy na letiště |
Zpráva o záměru vedení Prahy spojit letiště s metrem pomocí velkokapacitních trolejbusů. | |
ZDopravy - TBUSY na letiště II. |
Článek o schválení záměru zavedení trolejbusů na letiště včetně detailů.
| |
ZDopravy - Trolejbusy a Praha |
Článek o zkušebním provozu trolejbusu EKOVA i dalším směřování v ekologizaci pražské MHD.
| |
ZDopravy - Přerušení provozu |
Článek o ukončení testovacího provozu trolejbusů po vrácení vozu Electron 12T. |
|
Citybus - Zahájení provozu |
Fotografický report s velmi povedenými snímky ze zahájení provozu trolejbusů 15.10.2017.
| |
MHD86 - Návrat trolejbusů |
Report Ondřeje Matěje Hrubeše ze slavnostního návratu trolejbusů do Prahy. | |
FDrive - První kilometry |
Článek o první jízdě trolejbusu pod pražskou trolejí po 45 letech. | |
FDrive - Návrat trolejbusů |
Článek o návratu trolejbusů do služeb pražské MHD. | |
SPŽ - Návrat trolejbusů |
Aktualita k zahájení provozu trolejbusů v Praze.
| |
SPŽ - Další trolejbus |
Aktualita k dodávce druhé trolejbusu pro Prahu.
| |
Česká televize - Reportáž |
Reportáž Studia 6 z 12.10.2017 o návratu pražských trolejbusů (!) i televize to (trošku opatrně) přiznala.
| |
Česká televize - Reportáž 2 |
Reportáž Studia 6 z 14.11.2017 o (nyní již
zcela neskrývaně) pražských trolejbusech. | |
Odkazy na reportáže, články a zprávy o pražských trolejbusech
nově vkládány do části webu TROLEJBUSOVÉ UDÁLOSTI. |
Na začátek této stránky |
| Klíčová slova |