Slovinsko - dříve součást soustátí Jugoslavie díky své poměrně malé rozloze a velikosti měst provozovalo trolejbusovou dopravu
pouze ve svém městě hlavním - Lublani.
Již od počátku století zde přitom jezdily tramvaje, II. světová válka se ale podepsala na jejich stavu natolik, že byly postupně rušeny až do úplného
zániku roku 1958.
Trolejbusy elektrickou dráhu částečně nahrazují, jejich provoz se zahajuje 6.10.1951
a postupně rozšiřuje až do roku 1964. Pak se ustálí na čtyřech linkách, bohužel ale tento stav nemá dlouhého trvání. Odklon od elektrické trakce v městské dopravě,
citelný od 60. let hlavně v západních zemích (jimiž byla Jugoslavie do jisté míry ovlivněna) se projeví i v Lublani. Preferuje se autobusová doprava, která
přebírá jednotlivé linky od trolejbusů, až je úplně nahradí roku 1971. Od té doby až dodnes autobusy zcela dominují místní MHD.
Období renesance trolejbusů v 80. letech se Slovinska nedotklo, proto lze v současnosti nelze najít žádný jejch provoz, přitom
krom Lublaně by bylo možné postavit na trolejbusech MHD také v Mariboru nebo přístavním Koperu.